**Berita Terbaru Blogger Lain**

08 August 2012

Tolong Jaga Kata-Kata Anda!

hye blog readers 

sangatlah jarang i nak mengadu tentang ape yang i rasa dalam blog buruk ni. sebab pada i, blog bukan lah pilihan terbaik untuk meluahkan sesuatu. takut bila apa yang i tulis boleh buat orang lain terasa. yea betul, hak kita bila menulis dalam blog ni. cuma i selalu pikirkan perasaan orang lain. mana tau, orang yang paling rapat dengan i akan terasa kalau i tulis bukan2 dalam blog ni.

tapi ia menjadi satu masalah bilamana i seorang yang selalu pikirkan tentang perasaan orang lain sedangkan mereka2 itu tak pernah nak pikirkan hati dan perasaan i. seriously, air mata tengah bertakung dekat birai mata ketika i tulis entry ni. sampaikan i pujuk hati i sendiri mengatakan "ahhh biarlah, bukan ada ape pun." tanpa sedar, i sebenarnya lukai hati sendiri.

i bukan lah lawa persis pelakon yang selalu touch up sana sini. i taklah kurus macam model yang tinggi lampai. i cuma manusia yang ada dahi yang agak luas, mata rabun yang ditipu dengan memakai contact lens. mungkin juga kadang2 tak pandai bergaya. tapi ingatlah yea. semua tu dunia semata. bukannya sampai kerepot nanti pun masih lagi cantik macam muda2 dulu.

so, moral of the story sebelum berkata apa2 tolong fikir dulu kalau2 ada orang lain mengatakan yang sama pada anda. apa yang anda katakan, mungkin akan terjadi pada anda pula. sapa tau kan? its KARMA.


No comments: