**Berita Terbaru Blogger Lain**

20 November 2012

Nuffnang - Colgate Total Diabetes

hye blog readers =)


syukur... akhirnya setelah 2 minggu blog i ketandusan Buffered Earning dari Nuffnang, hari ni cek2 akaun nuffnang tengok ade BE yang tengah melekat kat blog buruk i ni. hehe. dapat i teruskan impian i nak beli gadjet baru guna duit dari Nuffnang ni. hew hew hew. 


jeng jeng jeng... BE terbaru daripada Nuffnang. thank you so much Nuffnang! iklan yang lain2 semua dah kredit dalam akaun i. pun syukur jugak. kan rezeki seorang blogger ni. cewahhh gitu. semoga kempen kali ni kekal lama dalam blog buruk i yang tak seberapa ni. humble sangat lah pulak. ceit poooodah!



Colgate Total Diabetes ni secara ringkasnya memberitahu kepada kita semua tentang penjagaan mulut bagi merekayang mengidap penyakit diabetes. kita semua tau kan, orang yang berpenyakit diabetes ni tak boleh ada luka2. kalau luka, mesti lambat nak elok. silap hari bulan, luka tu jadi makin teruk pulak. kadang2 kita bila gosok gigi pun sering terjadi gusi berdarah kan? termasuklah empunya blog ni ha. huhu. so, Colgate Total Diabetes mengajar kita cara menggosok gigi dengan sebetulnya lebih2 lagi mereka yang ada penyakit diabetes.

kalau korang nak tau, mereka yang mempunyai penyakit diabetes ni cenderung 2 kali ganda mempunyai penyakit gusi. haihhh.. risau risau.. maka dengan itu, terdapat beberapa langkah yang boleh diikuti untuk pengjaggan mulut bagi pesakit diabetes. salah satu caranya adalah menggosok gigi dengan menggunakan ubat gigi yang diformulakan khas untuk kesihatan gusi. ubat gigi Colgate mengurangkan 90% kuman plak yang boleh menyebabkan radang gusi punca utama penyakit gusi dalam tempoh 12 jam. tengok tu, macam seram pulak bila i dapat tau.




untuk mendapatkan jawapan2 yang lebih teliti, korang boleh layari laman web Colgate(United States) atau Colgate(Malaysia) . korang boleh klik terus dari entry i ni sebab i dah link kan siap2. kat situ macam2 info yang korang boleh dapat. 

once again, i ucapkan thank you dekat Colgate Total Diabetes dan yang paling penting, penaja iklan blog i Nuffnang sebab adakan kempen ini dan siarkan dalam blog buruk i ni. hehehe. ohh yea, ada yang tanya pada i berblogging dengan Nuffnang kena bayar ke? jawapannya, PERCUMA. hehe.

ok, bye

No comments: